Sunday, May 14, 2017

Skilsmässa


Piuh.
Morsdagen är firad och överstökad. Den började bra eftersom det var första natten sedan mannens olycka som jag inte kände mig stressad. Orkade tillochmed ge mannen en kram 🙈

Efter frukost fick jag egentid med min mamma, den spenderade vi på en länk. Mannen och Leon besökte undertiden en gård här i Borgå där de har en massa djur. 

Leon var modig, iallafall på basen av bilderna 😬

Klappa grisen

Imorgon är det jobb som gäller och eftersom min andra halva åker västerut på tisdagen så kör jag långdag på jobbet för att kunna ta kortare dagar när han är borta. Det är ett hisseligt pussel som bäst för att få vardagen att rulla men jag tror att det går. 
Mannen tog upp skilsmässa på lördagen, inte så att vi nu skulle ta ut en, utan snarare för att diskutera varför folk gör det. Vi kundeväl konstatera att flere par säkerligen hade tagit ut skilsmässa efter vad vi pysslat med senaste åren (ivf, renoveringsprojekt, flera flyttlass, en svårsåld lägenhet, ett år som särbor, två barn under tre och en bruten rygg). Tur för mannen min att jag älskar honom trots vår resa ❤





No comments:

Post a Comment