Wednesday, May 24, 2017

att fylla 30

Om två veckor fyller jag 30, åren som twenty-something ligger snart bakom. Som yngre var det viktigt att lägga upp mål, var vill jag vara som 30-åring, hur många barn vill jag ha, måste jag vara gift, var skall jag bo..etc. Mina naiva mål var typ, gift som 25, barn före 30 och egnahemshus före 35. Nu har det ju gått som så att jag ganska så långt prickat mina barnsliga mål, om än omedvetet.

Att fylla 30 är ändå ganska befriande, äntligen. Jag hade gärna ordnat stor fest och firat men just nu tar nog vardagen musten ur mig, vilket jag insåg redan tidigt på våren. Det blir ingen fest men destumer mys och bus med barnen. Jag firar istället om 1-2 år när vi äntligen flyttar in i huset... före jag fyller 35 är målet ;)

Jag är tacksam för mina 30 år är och hoppas att nästa 30 är minst lika lyckade!


No comments:

Post a Comment