Tuesday, November 3, 2015

skapa en stark kropp

Alla behandlingar på vår klinik här i Åbo har varit på paus nu i några månader och det har hämtat med sig nya krafter. Kroppen mår så bra av "ren" mat och noll hormonbehandlingar (läs. fertilitetsbehandlingar). Det har tagit två månader att återskapa balansen i kroppen vilket säger ganska mycket om de mediciner jag ätit/tagit. 

Fasar redan för nästa sats av Letrozol ( i princip samma som Clomifen/Femar) och Pregnyl. Att ännu ta in nya mediciner skrämmer mig också. En sak är säker,  den dagen jag kan returnera alla överblivna kartonger med piller i till apoteket, den dagen skålar jag, med Fresita! Men framtills att vi börjar med ett nytt varv tänker jag fortsätta äta hälsosamt och träna så att kroppen är stark och jag möjligen slipper alla sidoeffekter (eller får dem i mindre skala).

 

No comments:

Post a Comment