Friday, July 29, 2016

Ett paket

I fyra månader har jag stirrat på apotekspåsen som hänger i tamburen utan att ta tag i saken. Påsen är fylld av sprutor och rester av IVF mediciner från vårens runda. Egentligen hade jag tänkt returnera innehållet till apoteket redan på våren men det blev bara inte av, det kändest så definitivt att det bara inte gick. 

Igår fick vi äntligen hem ett stort paket som gav mig en puff, jag är redo att lämna medicinerna bakom mig. Dom är en del av vår historia, en del av mig, men framförallt en del av lillebror som växer i min mage. Jag har bearbetar hela processen i nån vecka nu genom att tvätta och organisera Leons gamla babykläder. Det känns bra nu, jag börjar tro att han kommer till oss påriktigt vår lillebror. 

Allt har sin mening, även en skitjobbig IVF-process. 



Paketet jag pratar om är mammalådan2016





1 comment:

  1. Lyckades ta bort kommentaren :)
    Men jo, denhär lådan har finare färger!

    ReplyDelete