Wednesday, October 28, 2015

Kostrutiner

Hur svårt kan det vara att äta regelbundet fem gånger om dagen? Hur krävande är det att följa tider och "matmängder" i flera veckor? Jag lovar att svara på frågorna senare eftersom jag har prövat på en sexveckors kickstart till hälsosamma vanor. (Oh, help me...)


Två varma måltider och tre mellanmål, det låter simpelt tänker ni! Så tänkte jag också, men ack så fel jag hade. Det är få dagar som rytmen är samma hos oss, därmed varierar mat tidpunkterna för mig rätt radikalt märker jag. Att även äta rätt mängder är svårt. Jag har svårt för stadig frukost men gillar sena, rejäla kvällsmål istället. (Barnfritt=kvällsfika)


Utmaningarna är många men vi skall se hur det går. Försöker hänga på Leons rutiner så gått det går, iallafall har en av oss rutiner :)


No comments:

Post a Comment