Saturday, April 22, 2017

L1 tog stryk

Ingen kan påstå att det inte finns spänning i livet. På torsdagen ringde mannen och meddelade att han fallit och landat dåligt, ryggen sjukare än fan och hans pappa förstod jag så uppmanade han att kalla på ambulans. Eftersom han ändå fick fram att höjden han trillat från inte alls var så farlig så var min tippning på att det inte är livshotande men kräver sjukvård. 
Medan mannen åkte ambulans mellan Hangö och Åbo hann jag möta upp kollegor i Pargas för lunch. (A girl's gotta eat) efter lunchen tog jag ett varv via banken (bokat möte) före jag mötte upp mannen på TYKS. 
Efter röntgen var det klart att mannen lyckats ta sönder en kota i ryggen, dvs L1:an. Intagen på TYKS blev domen. 
(Mannens föräldraledighet började alltså riktigt prima om ni frågar mig)

Tur är vi inte ett par som stressar, iallafall  inte nuförtiden, kanske under våra första år... vi beslöt direkt att vi tar det som det kommer och det här med att måla fan på väggen känns ändå bara onödigt. Två dagar på TYKS bakom och han är redan uppe och går med kryckor, imorgon får han komma hem ❤

Barnen har båda varit suveränt duktiga och tålamodiga, bättre killar hittar man inte.


No comments:

Post a Comment