Wednesday, February 24, 2016

Äggplock i 70-tals rytmer

Dagen började med att personalen försökte få kanylen på plats. Som vanligt med dålig succé. Tredje gången gilt (två stora blåmärken rikare) var vi klara. 

Äggplocket var inget märkvärdigt i sig (förutom en sjukt lång nål). Vi har världens bästa läkare som jobbat länge inom området så jag kände att vi var i trygga händer. Starka mediciner fick jag och med hjälp av dem hölls diskussionen bra på 70-/80- tals musik genom hela ingreppet. Typiskt mig träffade jag även en trevlig brud som var där för samma procedur, så efter helheten blev det en kopp te i väntrummet.


Ca 20 blåsor fick vi ut men "endast" 8 var mogna och godkända. Dessa "odlas" nu vidare och senare vet vi vad vi får i frysen.


Hungrig och törstig beslöt jag att plocka upp pizza påvägen hem. 

En annorlunda dag men ändå känns den som det normala för oss :)


No comments:

Post a Comment