Wednesday, January 13, 2016

IVF planeringsmöte

Eftersom så många frågar och undrar, och jag självklart gärna berättar, så kan vi även här konstatera att vi imorgon har första mötet kring IVF:en. Det sker inget märkvärdigt, det är snarare en träff för att få ihop planerna.

Största frågan är vilka mediciner det blir och hur stor dosen kommer vara. Med min PCOS så har jag en större risk för att råka ut för överstimulering i äggstockarna. Överstimulering leder till smärta, rätt ofta sjukhusvistelse där vätska måste tas ut (något jag bra klarar mig utan). Lita ändå på läkarna som är proffs och vill tro att vi hittar doseringen redan på första försöket.. (i wish)


Hur som haver är vi mycket smartare efter imorgon och sedan är det bara att vänta tills det blir vår tur att komma igång med behandlingen senare på våren.

1 comment: