Tuesday, December 11, 2012

New York, New York

Ligger på hotellet i LA och eftersom dyngsrytmen min är totalt upp och ner fortfarande så har jag passligt med tid före staden vaknar att lägga upp lite bilder. Inläggen ni sett på bloggen kommer från telefonen, men självklart har vi även tagit bilder med G12:an. Framförallt blev det en hel del bilder i New York. Jag måste dock säga att någon förälskelse i staden har jag inte. Otroligt mycket folk, smutsigt och hektiskt. Inget jag kallar för semester precis, däremot en upplevelse, definitivt!

Central park, China Town och Empire state building var tre favoriter när det kommer till ställen. Bästa maten hittade vi definitivt i China Town. Sorligast var nog Ground Zero, även om jag tycker att amerikanerna gjort det hela för mycket till en turistgrej, trots allt är det tusentals människor som påverkats oberoende av hur det hela utspelat sig.

 Utsikten från Empire Sate Building


 Två glada turister uppe i höga höjder


 Ground Zero, man förstår inte hur stort hålet i mitten är före man verkligen står vid själva minnes monumentet

En liten frihetsgudinna

No comments:

Post a Comment