Mamma på 30 år, bloggar om vår vardag, renoveringar, mina barn och livet överlag.
Showing posts with label Sömn. Show all posts
Showing posts with label Sömn. Show all posts
Monday, March 6, 2017
Mimosa till lunch
Vi delade upp barnen inatt, junior och jag, Leon med pappa. Junior gav mig sömn mellan 21:30-07:30 och Leon bjöd pappa på en mera bekant natt, dvs uppe 1timme och flera uppvak... vi brukar sluta räkna vid 4-5 uppvak. Efter natten hade jag alltså sovit bort en del av min rekordhårda sömnskuld och mannen hade en bättre förståelse för mig och min vardag.
Friday, October 30, 2015
Sömnproblem
Hemma efter en mammaträff i Borgå. Det är en helt annan sak att diskutera dålig sömn med en mamma som upplevt/upplever det själv. Sömnbrist är otroligt påfrestande och tär på allt. När Leon sov som sämst var jag gråtfärdig och förstörd. Min livslinje var eftermiddagschokladen och jag fasade för nätterna och önskade att det varit dag dygnet runt. Idag sover Leon bättre (ni som har barn som sover hela nätter skulle tycka att det är horribelt) och vi vaknar 2-5ggr per natt i medeltal. Fem gånger är ingenting, jag är en totalt funktionsduglig mamma efter fem gånger. Tio, elva eller tolv gånger då kan jag klaga och det är allvar.
Nu sover Leon dagssömn och jag tänker njuta av Pepsimax, te och tv. (Lite studier också)
Wednesday, August 26, 2015
Första hela natten
Jag skrattar, gråter, myser, ropar, hurrar, tvekar...listan kan göras lång.. Orsak: Min kära lilla buse sov en hel natt från 20-06... (+2 timmar till i vår säng)
Det finns hopp, ett år av sömnbrist kanske snart kan jämnas ut? Han är iallafall kapabel till att sova en hel natt, redan det är stort, så stort!
Har ingen bild som beskriver glädjen just nu, ni kan föreställa er en individ hoppandes i soffan med fresita i högstahugg. Situationsbilden ser ändå ut ungefär såhär:
Subscribe to:
Posts (Atom)


