Sunday, August 20, 2017

I❤️Åbo

Sedan fredagen har jag levt i min lilla bubbla. Terrordådet i Åbo slog nära, lite för nära. Det var bara en tidsfråga, det vet jag, men ändå skakar det grunden för den finländska tryggheten. Det är fint att se hur polisen agerade, snabbt, effektivt och kontrollerat. Jag är stolt över dem som gjorde valet att hjälpa till även med risk för eget liv. Jag hoppas att lagstiftningen ses över och att vi förser polisen med de rättigheter och redskap de behöver för att arbeta med att förhindra liknande brott i framtiden. 
Jag hoppas också att händelsen inte skapar en grund för mera rasism, det löser ingenting.  Ynglingen som genomförde dådet är en individ, en person, hans handlande skall inte få skapa rädsla eller hat. Tillsammans är vi starka. Vi skapar nuet!



No comments:

Post a Comment