Saturday, May 9, 2015

Lapsettomien lauantai

Idag uppmärksammas de som önskat barn men inga barn har eller som fått barn men mist dem. Att få livet berikat av barn är något många går miste om trots otaliga försök och behandlingar. Det värker i hjärtat mitt eftersom ämnet tystas ner i samhället. Att kämpa med barnlöshet är också något som ingen kan förstå utan att själv gå igenom det, men alla kan lyssna. Vi hade inga garantier med vår diagnos (min) och vårt älskade mirakel lät oss vänta i 1,5 år på att hitta rätt. Lägger vi därtill 9 månader av ovisshet så kan jag berätta att tiden var lång och paniken stor. Jag är evigt tacksam, tar inget förgivet och strävar till att vara den bästa mamman jag kan till vår Leon. Hans behov och känslor går först, vi kommer sist.  Önskad, älskad och saknad från första stund! 


No comments:

Post a Comment