Friday, March 23, 2012

230312

Låt mig berätta om ett litet äventyr som inträffade på onsdagen. Efter jobbet var det meningen att jag skulle åka och simma men jag kom precis 10m från min parkeringsplats då jag märkte att bilen drar förskräckligt åt höger. Körde upp på K-markets parkering och konstaterar att däcket är typ tomt. GREAT! Alla verktyg man behöver ligger i Borgå på mina sommardäck... Panik... irritation...GAH!

Efter några om och men samt en räddande ängel Heidi (som lånar bilen) och ett guldkorn Johan (som kommer och hjälper till) får bilen reservdäcket under, som visar sig vara tomt.
(note to self: kolla att reservdäcket har luft i sig annars kan du lika bra slänga det i närmaste insamlingslåda)

Fick ett gratis däck av en bunt killar på en däckbutik i Reso (jag måtte ha sett patetisk ut). Ett problem kvar är att få vinter fälgen fast i mitt donationsdäck. Problemet löser sig på Teboilen i centrum... Killen bakom disken återvänder inom kort och undrar varför han skall byta fälgen till det andra däcket eftersom det är ventilen som är sönder på mitt vinterdäck... Killen konstaterar "ilkivaltaa tämä on".... Great- tänker jag, 3,5 timme gick åt till att fixa något som gjorts påflit. Tackar och bockar!

No comments:

Post a Comment