En slödag, vi bara hänger! Jag har lyckats skada nacken och därmed får killarna nöja sig med en morsa som mest sitter på soffan. På söndagen väntar bröllop så jag hoppas innerligt att jag är iskick tills det.
Mamma på 30 år, bloggar om vår vardag, renoveringar, mina barn och livet överlag.
Friday, December 29, 2017
Tuesday, December 26, 2017
Home
Två veckor går fort och nu har vi landat hemma i Finland igen. En skön resa (inte kanske direkt en semester med två barn under fyra). Vi har ätit gott och haft tid för familjen, men skönast var ändå att slippa julen. 24.12 var som vilken strand-dag som helst- just the way i wanted IT!
Kanske vi firar jul nästa år? Vem vet.
Wednesday, December 20, 2017
#bestnine2017
Bestnine, här ser vi nio bilder som visar en bråkdel av året som gått. 2017 är jag glad att slippa och jag det framemot ett nytt år med nya möjligheter. 2018, jag väntar på dig!
Wednesday, December 6, 2017
Finland 100 år
Finland 100 firat. L och mannen åkte till Haiko gård för att se på fyrverkerier, jag och wilton stannade hemma. Passligt inför resan har han gått och blivit sjuk.
Imorgon fortsätter jobbet, känns som lördag idag och väckningen 6:15 imorgon kommer vara förfärlig..
Saturday, December 2, 2017
Gnäll och välling
Trött är ordet som beskriver min lördag (och wiltsus). Mannen hade mera energi så han och den äldre tog ett varv till julöppningen i gamla stan (Borgå). Tydligen fick L träffa tomten :)
Jag och junior har njutit av en hemma dag (W har varit gnällig så ordet njuta kan ni ta med en nypa salt)
Thursday, November 30, 2017
Ett år
Foto: Paulina Rökman
Vi fick resultatet av Wiltons ett års fotograferingen och min favorit bild är Elg klart denhär. Wilton, som vanligtvis är ett charmtroll, visar en riktigt äkta känsla. Jobbigt att vara lillebror helt enkelt!
Vad annat? Mycket jobb och även fixas överlag inför försäljningen av lägenheten vår. Den kommer ut på nätet nu i veckan och sedan hoppas vi på smidig försäljning!
Monday, November 27, 2017
Sunday, November 26, 2017
Miniloma i hemstaden
Vi har checkat in och kidsen hittade semestermode direkt. Lite mat och glass på Rax före mys på rummet. Pappan har vi skickat iväg för att träna, ryggen behöver det nämligen mer än han hinner i vardagen (läs NOLL).
Nu väntar dusch och sedan mera mys och kvällsmål.
Friday, November 24, 2017
Sunday, November 19, 2017
Dublin
Resans sista dag har vi spenderat i Dublin (kärlek!)
Vi har besökt #epictheirishemigrationmuseum ett museum som bjuder på en snabb inblick i Irlands historia och hur irländarna rört sig. Irländarna har varit mycket mobila under alla decennier, irländska rötter har bland annat Obama, Pierce Brosnan och läkaren som genomförde det första lyckade kejsarsnittet! ❤️
Imorgon bjuder Dublin på frukost och sedan bär det av mot flygfältet. Landar gör vi klockan 17. En fantastisk resa har fått ett ypperligt slut 💙
Subscribe to:
Posts (Atom)











