Sunday, July 13, 2014

Inte riktigt som på Strömsö

En förlossning 3.7, livmoderinflammation 11.7 och idag 13.7 en blindtarm fattigare.. Kanske jag nästa vecka får börja njuta av bebisvardag utan värk?

Thursday, July 10, 2014

Skål, en vecka gammal lillkille

Det blev ingen skål på BB pga omständigheterna men idag klockan 16 tog vi igen det med läskande Fresita. Skål för vår lillkille som idag är en vecka gammal!

Wednesday, July 9, 2014

Vår lilleman är äntligen hemma

Hela familjen mår bra och vi njuter i vår bebisbubbla. Bara jag återhämtar mig så skall vi även försöka njuta av sommaren. Förtillfället bor vi på soffan :)

Sunday, June 29, 2014

D as in Due-date

Gah, finns lite hopp ännu att vår Lillavän är en punktlig tjänsteman som kommer på beräknade dagen men helt ärligt så tvekar jag djupt. Trots alla förvärkar och övriga symptom så tippar jag att mannen bra hinner börja sin semester före vi ser skymten av lillen. 100% fullt, vilken känsla, som jag har väntat. Nu hoppas vi bara att kanelen i kanelbullen jag tänker sluka med mitt morgonte lägger igång förlossningen :)



Friday, June 20, 2014

Glad midsommar

Vi kör på spontanbeslutet att njuta av midsommaren i åboregionen. Allting var nog packat och klart men ibland hinner man ändra sig några gånger. Vi började helgen med hemgjordahamburgare, så gott!

Wednesday, June 18, 2014

Städdag

Nej, jag är inte tagen av bobyggarhormonerna men lägenheten behövde verkligen en rejäl dos av städmedel! Nu ligger jag utmattad på soffan och väntar att klockan slår fyra så att jag får besöka Ikea.. Tur har jag mina fina blommor som Y kom med att titta på, älskar att ha blommor på bordet hemma!

Monday, June 9, 2014

Tagen av åldern

Ett år till på nacken. Det positiva är att det här året får jag en speciell födelsedagsgåva i form av en liten prins ( om vi skall tro ultra-tanten)


Friday, June 6, 2014

Som en ny människa

7,5h timme sömn i ett... Det har inte hänt på minst 5 månader...  Känner mig verkligen som en ny människa och kan ärligt säga att detta var precis det jag behövde. 
Värmen ute känns bara jobbig idag så det blir en dag hemma. Vill packa det sista i BB väskan, städa och få ordning på mitt klädskåp.
Saknar sällskapet av lurvbollarna..

Thursday, June 5, 2014